Сектор 9 – що е то Апартейд?

Режисьор: Neill Blomkamp, в главната роля: Sharlto Copley, жанр: научна фантастика

Научна фантастика ли? Един от най-добрите документални филми, който съм гледала…

Темите

Социално-политически. Много лични.

Историята вкратце

Доста неприятни извънземни закъсват на нашата планета. По конкретно – в Йоханесбург, Южна Африка. Поради отвратителния им вид и не до там развит интелект, биват отделени от хората в гета. Глад, мизерия, рестрикции. Имаме един доста интересен/сложен главен герой. Няма да разказвам случките,но не се сещам за по-добър начин да обясниш Апартеида! Евала на Нийл Блумкамп за този филм!

Жанра

Доста критично гледам на cinéma vérité техниките. Аз съм от онези сухари, на които вместо друсането на камерата да им носи усещане за автентичност ги заболяват слепоочията. Бях анатемосала steadicam-а и „малката дигитална камера”, но „Сектор 9” се оказа преломен филм в моя живот и сега съм готова да кажа „да!” освен на друсането и на фотореалистичното 3D… Както се оказва, когато е подчинено на „голямата идея” всяка техника може да добави смисъл.

Анализ?

Направих опит да сформирам конструктивно/аналитично мнение за филма, но стигнах до извода, че без да съм отраснала в Joburg няма да ми се получи! Зимата бях там на гости на сестра ми и зет ми и за две седмици прекарани там + една туристическа книжка за Южна Африка + няколко статии от Wikipedia, устанoвявам, че само мога да се съглася с/възхитя на филма!

РНВГ

Angry Alien: Fuck off!

7 thoughts on “Сектор 9 – що е то Апартейд?

  1. Защо има толкова много хора, които харесват този филм? Защо?

    За мен филма беше загуба на време :) . Нещо май не съм го схванал. Може би защото по никакъв начин не можех да си изкривя мисленето и да си представя, подобна “реалност”. Отделно тези извънземоподобни хлебарки ме навяваха на смях всеки път :)

  2. :D ми всекиму според вкуса! На мен ми хареса…. Съветвам те да пробваш пак… :P

  3. Аз още преди първия път бях скиптичен, само от трейлъра :) , но един приятел, разправяше, че го е гледал 3 ПЪТИ :) . Викам си аз, сигурно интуицията ме лъже този път, дай ще го гледам…. ще си спестя второто гледане. По-скоро съм на вълна “Бригада”, брат ми :P

  4. Страхотно! Радвам се, че филмът вече е и в България! Със сигурност няма да е по вкуса на всеки и мненията ще бъдат по крайните полюси. На мен много ми хареса, заради многото проблеми, които засяга -апартейд (всъщност мисля, че апартайд не е на преден план!), ксенофобия, емиграция, бедност, импотентна вътрешна политика, глобализация и “обективен и справедлив” международен натиск … и още някоя и друга емоция вметната тук и там.. Докато гледах филма разсъждавах върху това, че най-силно въздействие ще има върху хората, които живеят в Южна Африка (бели и черни) или в страни, където има проблеми с нелегални бежанци. Познатите проблеми, манталитет и типичен хумор помагат да забравиш, че бежанците са извънземни. Не мога да коментирам техниката на филма, но като цяло останах много приятно изненадана от въздействието му.

  5. Смешен беше контрастът между истинските негри (нигерийската мафия ft..l) и извънземните (:

    Много социален филм. Много добър положителен герой от подвид 3 (леле как дразнеше в началото), за когото си мислех, че ще стане антигерой по едно време.

    Не ми хареса малко как улесниха комуникацията помежду им обаче. Искаше ми се да се гърчат повече докато се мъчат да се разберат. А и коментара с войната накрая на телевизионния говорител “Мда, те може би ще се върнат и ще ни обявят война”. Да, с тези технологии обявяването на война ще трае точно 15 минути и 3 секунди. 15 минути да си приберат своите докато се чудим какво да правим и 3 секунди, докато решат кой континент да стопят първо.

  6. :)))) и мен много ме дразнише в началото главния герой – евала на режисьора за куража да си играе така!

Leave a Reply

