Дориан Грей – БОЗА

Режисьор: Oliver Parker, с участието на: Ben Barnes, Colin Firth

„But even the bodice-ripping orgies can’t disguise the fact there’s not much happening under the movie’s beautiful, gothic canvas.” -Jonathan Crocker

Like!

Въпрки че не-очакванията ми за този филм се оправдаха, не можах да не го гледам, тъй като „Портретът на Дориан Грей”, освен единственият роман на Оскар Уайлд е единственият роман, който моя милост е чела три пъти. (Не съм гледала предишни екранизации!)

ИСТОРИЯТА ВКРАТЦЕ

Красавецът Дориан Грей отива в Лондон ( Дикенсова Англия ), за да наследи покойния си, лош дядо. С красотата си пленява представители на висшето общество. Портрет, който художникът Базил (влюбен в него) му рисува, започва да поема следите на времето. Актрисата Сибил Вейн го среща с любовта и невинността, Хенри го среща с порока. Дориан избира порока, след като/тъй като е дарен с вечна младост. И така…

КНИГАТА – 1-ВИ ПРОЧИТ

Бях малка AlsoKnownAs девствена. Научих нова дума – „хедонизъм”. Цинизмът на Оскар Уайлд ме плени. В тефтерче си записах остроумия в стил:

“The only way to get rid of a temptation is to yield to it.”

“I like persons better than principles, and I like persons with no principles better than anything else in the world.”

“I adore simple pleasures. They are the last refuge of the complex.”

“One can always be kind to people about whom one cares nothing.”

Не разсъждавах много, просто се кефих на остроумните фрази. Мислих си, че съм разбрала книгата чудесно!

КНИГАТА – 2-РИ ПРОЧИТ

Изненадах се колко съм била зле, като съм я чела първият път, как въобще не съм прозряла екзистенциалния/общочовешки смисъл заложен в романа. The moral of the story над всичко!

КНИГАТА – 3-ТИ ПРОЧИТ

Изненадах се колко съм била зле първите два пъти като съм чела романа и цинично отбелязах – БАХТИ ГЕЙСКАТА ИСТОРИЯ!

ФИЛМЪТ

Един филм никога не може да ти даде това, което един роман ти дава и vice versa. Огромният проблем на филма е, че режисьорът май се е опитал да екранизира всичко и накрая изненадващо не му се е получило. В този момент сигурно е въздъхнал и е решил поне да оживи портретът, като го направи „да издава звуци”.

Лично моето мнение е, че всеки филм трябва да има една основна идея/тема, на която да са подчинени всички останали теми/идеи. В момента, в който изгубиш едното нещо, което всъшност искаш да кажеш – получава ти се „боза”, защото не знам кой трябва да си, та за 2 часа да вкараш драгия зрител в няколко филма едновременно.

Посланието на филм по тази книга, според мен би следвало да бъде или ЖИВЕЙ/но с мярка, или ЦЕНИ/но не сляпо, или ГЕЙСКА ИСТОРИЯ. Мисля, че романът е толкова шарен, че могат да се извадят поне още 50 теми от него.

„The basis of optimism is sheer terror.”

7 thoughts on “Дориан Грей – БОЗА

  1. Хахахахахахахаха Танче, изкърти ме! :) хахахахахахахахаа

    обаче си АБСОЛЮТНО ПРАВА! ;)

    Заспах още на срещата със Сибил Вейн …

  2. “Some things are more precious, because they don`t last!” незнам дали го има в книгата, но е фразата която ми остана от филма :) Иначе вярно гейските работи бяха в повече, ама то и за Оскар това се говори. Най-гадно ми стана за Базил, защото (както наивно се казва) него го броях от добрите …. докато не клекна, гадости!

  3. еее стига бе, филмът не беше толкова зле. честно казано ме накефи моментът с ШАНСА за ИЗКУПЛЕНИЕ – дъщерята на онзи, както и да се казваше. готин момент и си е само във филма

    а и са запазили някои яки реплики, на които феновете да се изпразнят в киносалона

    колкото до връзката между художника и дориан – радвам се, че най-накрая някой го показа! аз само си го мислех и това превръщаше мен в извратен човек. нот енимор :D

    а и още нещо – оскар уайлд така и не написа ужасяващите неща, които прави дориан, само казва, че са ужасяващи и се носят слухове – нещо, за което така и не му простих. а във филма бяха показани ХА!

    пп страхотно е, че си прочела точно портретът три пъти. а не малкия принц, защото това вече щеше да е гейско

    ппп имам фърби версия на филма и трае две минути – в блога ми е! интърестед? :D

  4. RESPECT! Чудесна бележка за изкуплението! Отмаятам го веднага, като допуснат пропуск… наистина беше попадение…

    Колкото до “показаните” сцени — мисля, че бяха малко повърхностни — целяха излишна скандалност. Може би за това оскар Уаилд ги е спестил… Виж ако беше филм по “Неволите на невинността” на Маркиз Дьо Сад – чудесно щяха да паснат!

    Аз харесвам “Малкия Принц” и не се срамувам от това! ;)

    рппп – веднага отивам да видя :)

  5. ахаха, е ок, нека бъде малкият принц! :D

    хм, наистина бяха повърхностни, макар че ведага попаднаха в моята топ 10ка на добър СЕКСУАЛНАРАЗЗЮЗДАНОСТ монтаж. в тази класация влиза и началото на уединг крашърс и не влиза моментът с оргазмите в амели пулен, защото беше гадно :D

    а и признавам, че това с майката и дъщерята абсолютно си пасна с представата ми за НЕЩА, КОИТО ТЕ ИЗВРАЩАВАТ (и същевременно наркоманизират). още повече, сложено в контекста на ‘опитай всичко!!” и с добавената гейска проява, по дяволите, това БЕШЕ! обикновено не снемат мъжествеността от хората, които са се отдали на оргии и вакханалии (утф? :D), а тук човекът нистина искаше да изпита Много Неща :D.

    ок, трябва да се къпя, защото иначе, няма да съм се изкъпала, а и е доста късно, мислех да напиша още нещо, но го забравих, по дяволите!!
    лека нощ! :D

  6. някой би ли ми казал,тъй като не съм чела книгата, защо имаше нов хубав портрет при хенри накрая на филма.

  7. Не знам за коя точно сцена говориш, “при Хенри”, но принципно портретът “старееше” вместо Дориан Грей, а накрая, когато Дориан го “уби”, цялата грозотия от преживяното от истинския човек се върна върху него, за да си остане портретът млад…

Leave a Reply

