„Зад Кадър” – ставаме все по-добри!

София Филм Фест започна с “Зад Кадър”

Режисьор – Светослав Овчаров, в ролите – Иван Бърнев, Цветана Манева, Касиел Ноа Ашер, Красимир Доков, Гергана Плетньова, Валентин Ганев, Койна Русева, Пламен Масларов

Не проявявам задълбочен интерес към българското кино, но от това което минава пред очите ми констатирам – Хип, хип, УРА, ставаме все по-добри!

„Зад кадър” не беше „За български – става!” – снисходителна мисъл, родена от племенните цености, които се коренят в моралната ми система.

За първи път най-откровено си мислих „Абе, тази монтажна връзка на кадри с два търкалящи се предмета е ужасно дразнеща!”, „Абе, това да разкажеш мислите на героя със задкадров глас, докато пише писмо е чийзи”, „Абе….”. Мънички критични мисли, които протичат само тогава, когато всичко друго е наред.

Всичко друго – интересна история, съвременен диалог, красиви кадри, непреиграващи и чудесни актъори, пълнокръвни герои, верни послания, приятен звук и OMG, OMG – чувство за хумор!

ИСТОРИЯТА ВКРАТЦЕ

България/Западен Берлин, желязната завеса, семейство, БКП, ушеви, семейство?

Филмът е по истински случай.

КОМУ Е НУЖНО?

Ако искаш да разбереш обществото, в което живееш е добре да се запознаеш с архитипите му. Ако прочетеш историята на държавата си ще зарадваш даскала си по история, но няма да схванеш сърдитото му държание на лафката. „Зад кадър” разказва история от перспективата на човека. И пак – ако искаш… защото винаги има вариант да не те интересува защо даскалът ти по история нервничи на лафката. Честно казано, не знам кое е по-умното.

ДОЧУТО В ТОАЛЕТНАТА СЛЕД ФИЛМА

Баща: Хареса ли ти филма?

Пуберка: Не.

Баща: Сигурно не го разбра…

Пуберка: Не, разбрах го, ама не ми хареса!

Бащата тръгва, нищо не казва. Тя след него…

Пуберка: Е, със сигурност не съм го разбрала толкова добре, колкото ти си го разбрал…. (продължава да говори, ама аз вече не чувам)

4 thoughts on “„Зад Кадър” – ставаме все по-добри!

  1. Според мен филмът е чудесен. Колкото до гласовете на писмата – то си има смисъл… думите, делата – срещата и разминаването им. Хората, които общуват само с гласове, без да допират телата си… Вълнуваща история!

  2. Хареса ми!Малко е муден в началото-това е забележката ми.Но Артисти,изобщо екип са си свършили добре работата.Допадна ми много,че нямаше елементи на брутално насилие от страна на ДС,а съвсем обикновенно ,нормално някак си разбиха семейството на героя.Артистите без да преиграват по западен маниер разказаха една всъщност трагична история.Зад кадър е скромен филм,без претенции ,който разказва истинска история-в това е основното му достойнство .

  3. Не съм гледал филма, но рецензията ми допадна и ще взема да направя това усилие. Дано най-накрая повярвам, че има българско кино.
    Моля обърнете внимание на правописа, защото не подхожда на иначе добре написания пост.

  4. ок, само архетипи дето се пише, друго не видях
    иначе, не съм гледала филма, но не съм чувала за български филм с добро чувство за хумор след онези златни комедии “от едно време” (което и да беше то, някъде социализма… ех, памет). и това ме печели тотално. не можеш да направиш качествен филм без чувство за хумор! нева ева. питайте жан клод ван дам
    :D

Leave a Reply

